Anaconda.gr Home Page

 


 

Κατηγορίες Άρθρων / ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

!! ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
από : Anaconda S.A 02.09.2008, Τροποποϊήθηκε 21.05.2010

Στείλτε το Εκτύπωση

Παρακαλώ διαβάστε και τηρείτε τις ακόλουθες οδηγίες και συμβουλές. Θα σας εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο και κόπο και θα σας βοηθήσουν στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη χρήση του προγράμματος.

-- Οι Σημαντικές Συμβουλές δεν είναι στατικές, και εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα στοιχεία που θα σας βoηθήσουν σημαντικά. Μπορείτε να τις επισκέπτεστε συχνά.
--Στο κάτω μέρος της οθόνης, κάτω από τις κατηγορίες των ερωταπαντήσεων υπάρχει το πεδίο με τίτλο "Εισάγετε την λέξη". Σε αυτό το πεδίο μπορείτε να βάλετε μία λέξη και θα σας εμφανιστούν οι ερωταπαντήσεις που σχετίζονται με αυτή την λέξη.

--ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥΣ

Για οποιοδήποτε μήνυμα, προειδοποίηση, σας εμφανίσει το πρόγραμμα μπορείτε να δείτε την ερμηνεία του και την ανάλυσή του στις ερωταπαντήσεις. Κάτω από τις κατηγορίες των άρθρων των ερωταπαντήσεων υπάρχει το πεδίο Εισάγετε την λέξη. Εδώ γράψτε αυτούσιο το οποιοδήποτε μήνυμα ή προειδοποίηση που σας εμφανίζεται,  πατήστε Enter, και θα έχετε την επεξήγησή του και ανάλυσή του. 


Ποιά είναι τα οφέλη που απολαμβάνετε όταν είστε σε συμβόλαιο συντήρησης:
- Έχετε τις νέες εκδόσεις του προγράμματος και είστε συνεχώς ενημερωμένοι
-Σας αποστέλλουμε όλα τα νέα manuals που κατά καιρούς εκδίδει η εταιρία μας
-Μπορείτε να συμμετάσχετε στα εκπαιδευτικά σεμινάρια που διοργανώνονται
-Έχετε στην διάθεσή σας την τεχνική υποστήριξη, και την εξ' αποστάσεων υποστήριξη με το Team Viewer\

---------------------------------------------------------------------------------

!!!! ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ !!!

ΠΟΤΕ μην μετακινείτε τα αρχεία και τους φακέλους του προγράμματος από το σημείο το οποίο εγκαταστάθηκαν στην αρχή. ΜΗΝ βάζετε τα αρχεία και τους φακέλους του προγράμματος σε άλλους φάκελους ή σε άλλο μέρος του υπολογιστή, πχ να τα πάρετε από τον σκληρό δίσκο (που εγκαθίσταται εξ' ορισμού), και τα βάλετε στην επιφάνεια εργασίας ή στο My Documents κτλ.  Ή όταν δημιουργείτε Εικονίδιο Συντόμευσης στην Επιφάνεια Εργασίας, ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΣ) το σχετικό αρχείο.

Όταν έρχονται οι νέες εκδόσεις ή κάνετε Live Update, τότε αυτές "ψάχνουν" το αρχικό σημείο εγκατάστασης του προγράμματος για να το ενημερώσουν. Αν λοιπόν δεν "βρουν" τα αρχεία της αρχικής εγκατάστασης τότε θα προκύψουν ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ. Τα σοβαρά προβλήματα και μπερδέματα ΔΕΝ περιορίζονται μόνο στις νέες εκδόσεις αλλά και σε πολλά άλλα!!

!!!ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΜΠΑΙΝΕΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ!!!

Επίσης, αν ο μηχανογράφος ασχοληθεί με τους φάκελους του προγράμματος, με τον φάκελο MISE ή MISW, τότε παρακολουθήστε ΕΥΛΑΒΙΚΑ τις κινήσεις του, και ίσως είναι προτιμότερο να επικοινωνήσετε μαζί μας.

----------------------------------------------------------------------------------


!! Όταν αλλάζετε τον υπολογιστή σας αν του κάνετε format, όταν αλλάζετε τον server, όταν αλλάζετε τον δίσκο του προγράμματος, αν πρόκειται να βάλετε νέα έκδοση των windows, (πχ Vista) τότε παρακαλώ πριν κάνετε οτιδήποτε από αυτά βεβαιωθείτε ότι έχετε κρατήσει Backup της μισθοδοσίας και των καταχωρήσεών σας (δείτε στις σχετικές ερωταπαντήσεις για τον τρόπο δημιουργίας backup). Επίσης παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας πριν κάνετε κάτι από τα παραπάνω. Αν γίνει μία οποιαδήποτε κίνηση (όπως οι παραπάνω) που θα φέρουν αλλαγές στον υπολογιστή σας υπάρχει η περίπτωση να διαγραφεί το πρόγραμμα (πχ σε περίπτωση ολικού format, ή πλήρη καταστροφή του δίσκου και αντικατάστασή του από καινούργιο, αλλαγή server και δικτύου κτλ). Σε αυτή την περίπτωση σας παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για την επαναφόρτωση του προγράμματος. (γι' αυτό και είναι σημαντικό να κρατάτε το αρχικό cd της εγκατάστασης του προγράμματος καθώς και όλα τα υπόλοιπα cd ή δισκέτες που σας αποστέλλει η εταιρεία κατά καιρούς).

----------------------------------------------------------------------------------

!!ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΤΑΝ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΔΙΟΤΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΥΤΟΜΑΤΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΑΥΤΑ!!

Για παράδειγμα, αν αλλάξετε τα στοιχεία και τους Κωδικούς στον πίνακα των Γραμματικών Γνώσεων τότε θα αλλάξουν και οι αντίστοιχες ενημερώσεις στην Αναγγελία Πρόσληψης. Παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας αν πρόκειται να αλλάξετε κάτι στους πίνακες ή να δείτε διεξοδικά τις ερωταπαντήσεις σχετικά με την εκτύπωση αυτή.

----------------------------------------------------------------------------------


--!! Όταν προσλαμβάνετε έναν εργαζόμενο στο μέσο της χρονιάς τότε λογικά δεν θα του κάνετε εσείς εκκαθάριση φόρου. Στην καρτέλα του εργαζόμενου λοιπόν, στο ταμπελάκι Εργασιακά, μπορείτε να βάλετε το Όχι. Αν υπάρχει στην εταιρία σας από την αρχή του έτους λογικά θα του κάνετε εσείς την εκκαθάριση του φόρου, ανεξάρτητα αν στη συνέχεια ο εργαζόμενος θα αποχωρήσει από την εταιρία σας. Στην καρτέλα του εργαζόμενου λοιπόν, στο ταμπελάκι Εργασιακά, μπορείτε να βάλετε το γράμμα Ναι. Προτείνεται να επιλέξετε τον αυτόματο υπολογισμό, ώστε το πρόγραμμα να κάνει αυτόματα την εκκαθάριση ή όχι ανάλογα με το αν προσελήφθη μέσα στο έτος ή όχι ο εργαζόμενος.

---------------------------------------------------------------------------------


-- !! Αν αλλάξετε το Ταμείο που ανήκει ο εργαζόμενος μέσα στην χρήση τότε θέλει προσοχή σε περίπτωση που χρειαστεί να υπολογίσετε Αναδρομικά Εισφορών και για τα δύο ταμεία. Για περαιτέρω πληροφορίες παρακαλώ δείτε την ερώτηση "Δύο Ταμεία" που βρίσκεται στην κατηγορία των Αναδρομικών ή επικοινωνήστε τηλεφωνικά μαζί μας.

----------------------------------------------------------------------------------


-- Παρακαλώ, μην αλλάζετε την εργασιακή κατάσταση του εργαζόμενου μέσα στον ίδιο μήνα (από εργαζόμενο σε ημερομίσθιο, από μερική σε πλήρη απασχόληση, άλλες αποδοχές στο ιστορικό, άλλο ταμείο και πακέτο κάλυψης κτλ). Δημιουργούνται πολλά προβλήματα με την ΑΠΔ και όχι μόνο. Παρακαλώ κάντε τις αλλαγές αυτές από την 1η (αρχή) του εκάστοτε μήνα, και όχι στο μέσο του μήνα. Αν παρά ταύτα υπάρχει επιτακτική ανάγκη να αλλάξετε την εργασιακή κατάσταση στο μέσο του μήνα, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

----------------------------------------------------------------------------------


--Όταν έναν εργαζόμενο τον έχετε αντιστοιχίσει με σύμβαση υπαλλήλου τότε θα πρέπει στην Εργασιακή κατάσταση στην καρτέλα του να τον δηλώσετε ως Υπάλληλο. Αν τον έχετε με σύμβαση Ημερομισθίου θα τον ορίσετε ως ημερομίσθιο. Αν τον έχετε με σύμβαση Ωρομισθίου θα τον ορίσετε ως Ωρομίσθιο. Οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή και κατόπιν επικοινωνίας μαζί μας, διότι δημιουργούνται πολλά μπερδέματα.

----------------------------------------------------------------------------------


--! Προσοχή στις περιπτώσεις που έχει αποχωρήσει ο εργαζόμενος από την εταιρία σας και μετά από καιρό, στην ίδια χρήση, τον ξανά προσλαμβάνετε. Προσοχή με τα Δώρα, τις Άδειες, τα Αναδρομικά κτλ. Δεν χρειάζεται να ανοίξετε δεύτερη καρτέλα στον εργαζόμενο, στην ίδια και μοναδική καρτέλα μπορείτε να βάλετε πολλές ημερομηνίες πρόσληψης και αποχώρησης.

----------------------------------------------------------------------------------


--Προσπαθήστε, αν γίνεται, να δουλεύετε το πρόγραμμα σε υπολογιστή που έχει σύνδεση στο internet ώστε να μπορείτε να κάνετε γρήγορα και απλά τις αναβαθμίσεις του προγράμματος μέσω του internet (live update).
Ακόμα έχοντας τον υπολογιστή του προγράμματος συνδεδεμένο στο internet μπορούμε να σας κάνουμε υποστήριξη εξ' αποστάσεως, "μπαίνοντας" στον υπολογιστή σας πάντα με την δική σας έγκριση πράγμα το οποίο μας δίνει την δυνατότητα να σας προσφέρουμε τα εξής:
Την τεχνική υποστήριξη σε "πραγματικό χρόνο" (real time, on line), πράγμα που μειώνει αισθητά τον χρόνο και την ποιότητα εξυπηρέτησης και υποστήριξης
Να σας εκπαιδεύσουμε εξ' αποστάσεως δείχνοντάς σας σε "πραγματικό χρόνο" (real time, on line) το πρόγραμμα
Να πάρουμε αμέσως κάποια από τα αρχεία του προγράμματος από εσάς, ή να σας αποστείλουμε κάποια αρχεία εφ' όσον συντρέχει λόγος,
και πολλά άλλα.
Παρακαλώ, σχετικά με την δυνατότητα της Υποστήριξης εξ' αποστάσεως ( remote support) δείτε και στην σχετική ερωταπάντηση, στην κατηγορία Γενικές Λειτουργίες.

----------------------------------------------------------------------------------


Επίσης αν το πρόγραμμα είναι σε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος στο internet θα μπορείτε να στέλνετε κατ΄ ευθείαν όλα τα σχετικά έντυπα (ΑΠΔ, Οριστική Δήλωση ΦΜΥ κτλ), πράγμα που θα σας εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο.
Επίσης, θα μπορείτε να στέλνετε με e-mail όποια εκύπωση επιθυμείτε (μέσω ACS-FILE).

--Παρακαλώ μελετήστε προσεκτικά τους όρους του συμβολαίου του προγράμματος.

----------------------------------------------------------------------------------


--Τηρείτε συχνά Backup της μισθοδοσίας σας. Για τους τρόπους που μπορείτε να κάνετε Backup παρακαλώ δείτε στην σχετική ερώτηση στην κατηγορία «Γενικές Λειτουργίες».

----------------------------------------------------------------------------------

--Δημιουργήστε έναν φάκελο ή ντοσιέ που θα αρχειοθετείτε όλο το υλικό που αποστέλλει η εταιρία μας προς εσάς (CD’S, δισκέτες, αλληλογραφία, συμβόλαια κτλ). Προσπαθήστε να έχετε όλο το υλικό συγκεντρωμένο. Θα σας βοηθήσει πολύ στην γρήγορη ανεύρεση στοιχείων που σίγουρα θα σας χρειαστούν και θα μας χρειαστούν.

--Επισκέπτεστε συχνά την ιστοσελίδα της Anaconda. Θα βρείτε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για το πρόγραμμα και όχι μόνο.

----------------------------------------------------------------------------------


--Ελέγχετε συχνά τον αριθμό της έκδοσης του προγράμματός σας. Στο επάνω μέρος του προγράμματος φαίνεται ο αριθμός της έκδοσής σας (πχ ver. 1.16). Θα συγκρίνετε αυτό το νούμερο με τον αριθμό της τελευταίας διαθέσιμης έκδοσης, που μπορείτε να την δείτε από την ιστοσελίδα της Anaconda (www.anaconda.gr): Θα πάτε στο e-υπηρεσίες (στο επάνω μέρος της ιστοσελίδας) > Νέες εκδόσεις προγραμμάτων. Θα σας εμφανιστεί η λίστα με τις νέες εκδόσεις. Για το πρόγραμμα που σας ενδιαφέρει, πχ για την μισθοδοσία, θα δείτε το νούμερο που σας παρουσιάζεται. (πχ το 1.16). Αν το νούμερο αυτό είναι μεγαλύτερο από το νούμερο της έκδοσης που έχετε στο πρόγραμμά σας, τότε παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας για να γίνει η αναβάθμιση.   Πλέον η αναβάθμιση γίνεται άμεσα μέσα από το πρόγραμμα με το πάτημα ενός κουμιού.  Επίσης πλέον το πρόγραμμα "βλέπει" αυτόματα αν υπάρχει νεότερη έκδοση και σας εμφανίζει σχετικό μήνυμα ( εφ' όσον ο υπολογιστής είναι συνδεδεμένος στο Internet, που συνίσταται να είναι).

----------------------------------------------------------------------------------

--!!! Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο ενημερωτικό έντυπο που συνοδεύει την κάθε νέα έκδοση που σας αποστέλλουμε, για να δείτε ποιες είναι οι αυτόματες ενημερώσεις που γίνονται με την έκδοση αυτή. Υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις που αντιμετωπίζετε εσείς να μην ενημερωθούν αυτόματα με την νέα έκδοση (κάποια ιδιαίτερη σύμβαση, πλαφόν επικουρικών ταμείων κτλ). Η φόρτωση της νέας έκδοσης δεν είναι πανάκεια ότι θα ενημερωθούν όλες οι περιπτώσεις της ποικιλίας που υπάρχει και που τυχόν αντιμετωπίζετε. Θα ενημερωθούν αυτά που γράφει το συνοδευτικό έντυπο της αναβάθμισης και μόνο. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να κρατάτε αυτά τα έντυπα μαζί με το cd της αναβάθμισης για να γνωρίζετε τι αναβαθμίστηκε αυτόματα και τι θα πρέπει να αναβαθμίσετε εσείς με την δική σας παρέμβαση (ή με την δική μας τεχνική υποστήριξη).

----------------------------------------------------------------------------------


--Ελέγχετε τα πλαφόν των εκάστοτε ταμείων, (κυρίως των επικουρικών)ειδικά όταν φορτώνετε νέες εκδόσεις προγραμμάτων. Το πρόγραμμα ενημερώνει τα πλαφόν με τις αλλαγές τους πρώτιστος για το ΙΚΑ και για τα κύρια ταμεία. Για λόγους όμως ασφαλείας θα πρέπει να ελέγχετε και εσείς τα πλαφόν, ιδίως για τα επικουρικά ταμεία.

----------------------------------------------------------------------------------

--Αν προσπαθήσετε να κάνετε κάτι στο πρόγραμμα που δεν είναι στις συνηθισμένες εργασίες σας, είναι καλύτερα να το κάνετε είτε σε μία πειραματική εταιρία που θα δημιουργήσετε, ή να επικοινωνήσετε μαζί μας. Αν παρά ταύτα το κάνετε, καλό είναι να κρατάτε σε ένα πρόχειρο ημερολόγιο (πχ σε ένα κείμενο Word) τις αλλαγές αυτές. Σημειώνοντας τις αλλαγές που κάνατε, θα μειώσετε κατά πολύ τον χρόνο εξυπηρέτησής σας κατά την τεχνική τηλεφωνική υποστήριξη (και εφ΄ όσον συντρέξει λόγος). Υπενθυμίζεται ότι πριν κάνετε οτιδήποτε που δεν είναι στις συνηθισμένες εργασίες σας θα πρέπει οπωσδήποτε να έχετε κρατήσει BACKUP των δεδομένων σας.
----------------------------------------------------------------------------------

--Η συγκεκριμένη βάση των ερωτήσεων και απαντήσεων αποτελεί ένα πλήρες αναλυτικό on line εγχειρίδιο του προγράμματος. Αποτελεί και ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο στην περίπτωση που επιθυμείτε να εκπαιδεύσετε στο πρόγραμμα το προσωπικό σας ή τους συναδέλφους σας. Εκμεταλλευτείτε την.

----------------------------------------------------------------------------------

-- Μπορείτε να επισκέπτεστε την συγκεκριμένη βάση οπουδήποτε κι αν βρίσκεσθε για να επιλύετε τα προβλήματά σας όλες τις ώρες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

----------------------------------------------------------------------------------

--Ο ρόλος της τεχνικής υποστήριξης είναι να σας βοηθάει στο διαχειριστικό μέρος του προγράμματος. Αν η ερώτησή σας είναι νομικής ή λογιστικής φύσεως (και όχι θέμα του προγράμματος), τότε η τεχνική υποστήριξη μπορεί απλώς να εκφέρει μία γνώμη «καλή την πίστη», εάν και εφ΄ όσον τα χρονικά περιθώρια της το επιτρέπουν (αν υπάρχουν πολλά τηλεφωνήματα, φόρτο εργασίας κτλ). Επίσης η υποστήριξη θα πρέπει να έχει ΑΜΕΣΗ την απάντηση (Δεν χρειάζεται να ανατρέξει στην βιβλιογραφία, τα περιοδικά, τις συνδρομητικές ενημερώσεις, το Internet, κτλ). Αυτή η φιλοσοφία της εταιρίας βοηθάει και εσάς, διότι έχετε άμεση πρόσβαση στην τεχνική υποστήριξη. Αν η τεχνική υποστήριξη έδινε και λογιστικές συμβουλές θα μειωνόταν ο χρόνος που θα είχε στη διάθεσή της για να απαντήσει στις ερωτήσεις σας σε σχέση με το πρόγραμμα. Θα καθυστερούσε η δική σας τεχνική εξυπηρέτηση.
Η ευθύνη της λογιστικής ή νομικής απόφασης εν τέλει θα ανήκει σε εσάς και θα πρέπει να διασταυρώνετε την δική μας γνώμη με τις δικές σας πηγές. Η Anaconda δεν μπορεί να φέρει καμμία ευθύνη σε περίπτωση που σας πει κάτι διαφορετικό από αυτό που ισχύει, μιας και απλά μπορεί να εκφέρει μια γνώμη προεραιτικά "καλή την πίστη".

----------------------------------------------------------------------------------


-- Πολλές φορές μας ρωτάτε με ποια σύμβαση θα αντιστοιχίσετε έναν εργαζόμενο, καθώς επίσης και σε ποιό Ταμείο, Πακέτο κάλυψης και Εισφορές θα πρέπει να τον εντάξετε.  Αυτή την απόφαση θα πρέπει να την πάρετε εσείς. Και πάλι, η τεχνική υποστήριξη μπορεί να εκφέρει ΠΡΟΕΡΑΙΤΙΚΑ μία γνώμη, ΑΝ και ΜΟΝΟ τα χρονικά περιθώρια της το επιτρέπουν (αν υπάρχουν πολλά τηλεφωνήματα, φόρτο εργασίας κτλ) και αν έχει ΑΜΕΣΗ την απάντηση (Δεν χρειάζεται να ανατρέξει στην βιβλιογραφία, τα περιοδικά, τις συνδρομητικές ενημερώσεις, το Internet, κτλ). Εν τέλει όμως η απόφαση για την σύμβαση, το ταμείο, τις εισφορές και την εργασιακή κατάσταση με την οποία θα αντισιτοιχίσετε τον εργαζόμενο θα ανήκει σε εσάς.  Η ευθύνη της λογιστικής ή νομικής απόφασης εν τέλει θα ανήκει σε εσάς και θα πρέπει να διασταυρώνετε την δική μας γνώμη με τις δικές σας πηγές.

----------------------------------------------------------------------------------

--Υπάρχουν φορές που μας ζητάτε να αλλάξουμε κάτι σε μία σύμβαση ή σε ένα ταμείο, ασφαλιστική κλάση κτλ διότι έχετε πληροφορηθεί ότι έχει γίνει αλλαγή. Η εταιρία μας παρακολουθεί για εσάς όλες τις αλλαγές που γίνονται, και ενημερώνει το πρόγραμμα με τα Updates των εκδόσεων. Αν όμως κάτι δεν έχει ενημερωθεί ακόμα και όντως έχει αλλάξει, (είτε γιατί είναι μία ειδική και σπάνια περίπτωση που αντιμετωπίζετε, είτε διότι απλά χρονικά ενημερωθήκατε πιο γρήγορα από εμάς), τότε σας ευχαρστούμε πολύ  για την ενεργό συμμετοχή σας στην ενημέρωση του προγράμματος.

  Η αλλαγή όμως αυτή που υποστηρίζετε πως έχει γίνει θα πρέπει να διατυπώνεται εγγράφως (με αποστολή fax, e-mail ή ταχυδρομείο), και ποτέ μόνο λεκτικά. Αν λοιπόν κάτι έχει μεταβληθεί και επιθυμείτε να ενημερωθεί το πρόγραμμα, τότε θα πρέπει να μας υποβάλλετε γραπτώς την αλλαγή αυτή, όπου θα φαίνεται καθαρά και το νούμερο του νόμου, του διατάγματος, της διαιτησίας ή της ρύθμισης, που αποδεικνύει και την επισημότητά του. Οι λόγοι της πολιτικής μας αυτής είναι ευνόητοι, και προστατεύουν και εμάς και εσάς από αυθαίρετες, βιαστικές, ή λόγω παρερμηνείας  αλλαγές. Πολλές φορές οι νόμοι και τα διατάγματα που ανακοινώνονται δεν έχουν καθαρή και σαφή γλώσσα. Έτσι υπάρχουν περιπτώσεις που  μπορεί να γίνει διαφορετική ερμηνεία και να μην συντρέχει κανένας λόγος αλλαγής.

Και πάλι σας ευχαριστούμε θερμά για τις όποιες αλλαγές γίνονται  και που μας ενημερώνετε και μας βοηθάτε να εμπλουτίζουμε, να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες και το πρόγραμμα που σας παρέχουμε.  

----------------------------------------------------------------------------------

-- Κατά την διάρκεια της τεχνικής υποστήριξης, ή κατά το πέρας αυτής, προσπαθήστε να σημειώνετε την επίλυση του θέματός σας. Επενδύστε λίγα λεπτά για να καταγράψετε τα βήματα της επίλυσης. Θα σας εξοικονομήσει πολλαπλάσιο χρόνο στο μέλλον. Με αυτό τον τρόπο με τον καιρό θα δημιουργήσετε τον δικό σας προσωπικό οδηγό χρήσεως του προγράμματος. Επίσης η προσωπική αυτή βάση δεδομένων θα σας βοηθήσει πολύ στην περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε εσείς εκπαίδευση σε κάποιον δυνητικό χρήστη του προγράμματος. Μειώνετε το κόστος- χρόνο της συγκεκριμένης εκπαίδευσης. Συνίσταται να κρατάτε αυτές τις σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή λόγω των πλεονεκτημάτων της (δημιουργία αντιγράφου, γρήγορη ανεύρεση, αποστολή με e-mail κτλ).

----------------------------------------------------------------------------------

-- Προσπαθήστε να σημειώνετε το όνομα του συναδέλφου από την τεχνική υποστήριξη που σας βοήθησε στην επίλυση του προβλήματος. Αν ξανά καλέσετε για την συνέχεια της επίλυσης του ίδιου προβλήματος, θα βοηθηθείτε αρκετά αν μπορέσετε να επικοινωνήσετε με τον ίδιο συνάδελφο ο οποίος και γνωρίζει το θέμα εξ' αρχής ( αυτό κυρίως αφορά σε δύσκολα και πολύπλοκα ερωτήματα τα οποία ενδεχομένως να μην επιλυθούν με το πρώτο τηλεφώνημα). Αν ο συγκεκριμένος συνάδελφος απουσιάζει ή εκείνη την στιγμή δεν μπορεί να σας εξυπηρετήσει, σαφώς θα σας εξυπηρετήσει άλλος συνάδελφος. Και πάλι όμως βοηθάει να γνωρίζουμε το όνομα του πρώτου συνάδελφου ώστε οι δύο συνάδελφοι (ο προηγούμενος και ο νέος) να μπορούν να έρθουν σε επαφή ώστε να σας εξυπηρετήσουν καλύτερα.

----------------------------------------------------------------------------------

Κατά την διάρκεια της υποστήριξης προσπαθήστε να είσαστε όσο πιο ανεπηρέαστοι γίνεται από εξωτερικούς παράγοντες που συμβαίνουν τριγύρω σας (θόρυβο, τηλέφωνα, απρόσμενες επισκέψεις, άλλες συζητήσεις κτλ). Μειώνεται η κατανόηση επίλυσης του θέματος και αυξάνεται η πιθανότητα επανάληψης του ιδίου συμβάντος.

Επίσης καθυστερεί σημαντικά ο η διάρκεια της υποστήριξης, πράγμα που επηρεάζει και εσάς αλλά και εμάς. Το τηλεφωνικό κέντρο της Anaconda έχει συνεχή ροή κλήσεων, και έτσι χωλαίνει η δική σας άμεση εξυπηρέτηση καθώς καθυστερεί η δική σας δυνατότητα συνομιλίας με τα στελέχη της υποστήριξης.

Αν πχ κατά την διάρκεια της συνομιλίας σας αποσπάσει ένα απρόσμενο τηλεφώνημα και «βάλετε στην αναμονή» τον τεχνικό, σημαίνει ότι δημιουργείται μία γενικότερη καθυστέρηση και στους άλλους συνάδελφούς σας που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον τεχνικό της Anaconda (θα μπορούσατε να είσαστε στην θέση τους).

Τα επείγοντα και απρόσμενα τηλεφωνήματα, επισκέψεις και παρεμβάσεις είναι απολύτως κατανοητά, ανθρώπινα και πολλές φορές αναπόφευκτα. Απλά προσπαθήστε (πάντα στα πλαίσια του εφικτού) η τηλεφωνική υποστήριξη να γίνεται όσο πιο ήρεμα γίνεται, με τις ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις και διακοπές. Το όφελος που αποκομίζετε είναι πολλαπλό (και «βρίσκετε» άμεσα τον τεχνικό, και είσαστε συγκεντρωμένοι στην κατανόηση επίλυσης του θέματος).

----------------------------------------------------------------------------------------


. --Αν η ερώτηση που μας υποβάλλατε δεν εμπεριέχεται στις παρούσες ερωτήσεις και απαντήσεις, τότε δημιουργείτε εσείς «προηγούμενο», και η ερώτηση θα ενσωματωθεί αμέσως.

----------------------------------------------------------------------------------

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Υπάρχουν φορές μου μας παίρνετε τηλέφωνο για κάποιο τεχνικό ερώτημα χωρίς να είσαστε κοντά στο μηχάνημα, ή ακόμα και από τον δρόμο, το αυτοκίνητο, από κλήση κινητού κτλ  Αν η περίπτωση που του θέσετε είναι πολύ απλή, τότε ενδεχομένως να  μπορεί να σας πει τι θα κάνετε αργότερα, όταν βρεθείτε στον υπολογιστή.

 

Όταν όμως το ερώτημα είναι περισσότερο πολύπλοκο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ούτε ο τεχνικός μπορεί να σας εξυπηρετήσει σωστά, ούτε εσείς θα μπορείτε να συγκρατήσετε τις πληροφορίες που θα σας δώσει. Ούτε και θα μπορούσατε να κρατήσετε εκείνη την στιγμή σημειώσεις με την άνεσή σας.

 

Αν υπάρχει λοιπόν κάτι αρκετά επείγον και θέλετε να μας το πείτε οπωσδήποτε εκείνη στιγμή προκειμένου να νιώσετε την «ψυχική ανακούφιση» ότι το θέμα σας κοινοποιήθηκε σε μας, τότε προτείνονται τα εξής: Να μας πείτε εκείνη την στιγμή λεκτικά το θέμα, και να κείσετε προκαθορισμένο τηλεφωνικό ραντεβού με τον τεχνικό, ώστε να είσαστε μπροστά στον υπολογιστή και να γίνει σωστά η υποστήριξη.  

Με κλίση λοιπόν που μας κάνετε από έξω, χωρίς να είστε στον υπολογιστή,  δεν γίνεται η επίλυση του θέματος, αλλά μας κλείνετε προκαθορισμένο τηλεφωνικό ραντεβού υποστήριξης.

 

Επίσης, θα πρέπει να κοινοποιείτε αμέσως στον τεχνικό ότι δεν είσαστε κοντά στον υπολογιστή και γενικά στην γνώριμη θέση εργασίας του πργράμματος.

 

Όταν θέτετε ένα ερώτημα, ο τεχνικός αναπτύσσει σχέδιο δράσης, με την βάσιμη παραδοχή – υπόθεση ότι είσαστε μπροστά στον υπολογιστή, έχετε internet, και γενικά όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την υποστήριξη. Έχουν τύχει περιπτώσεις που ο τεχνικός ξεκινάει την επίλυση του θέματος, και στο τέλος να του λέει ο καλών ότι δεν είναι μπροστά στον υπολογιστή.  Για την σωστή λοιπόν διαχείριση του χρόνου σας και για την αποφυγή κακής επικοινωνίας, παρακαλούμε να μας γνωστοποιείτε από την πρώτη στιγμή ότι δεν βρίσκεσθε στην θέση εργασίας σας.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Πολύ προσοχή στην λογική του «σπασμένου τηλέφωνου», όπου ο καλών την υποστήριξη δεν είναι ο χειριστής του προγράμματος (πολλές φορές είναι λογιστής ή ο ιδιοκτήτης, που μετά θα τα «μεταφέρει» στον χειριστή του προγράμματος). Αποτελεί άδικη χρονοτριβή και για εμάς και για εσάς, με αυξημένο κίνδυνο παρερμηνιών και λαθών.  

 

Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο χειριστής του προγράμματος φεύγει για άδεια κτλ, και κάποιος άλλος συνάδελφος τον αντικαθιστά προσωρινά και ζητάει την υποστήριξη. Εκείνη την στιγμή είναι αδύνατον να γίνει η όλη εκπαίδευση στον «αναπληρωματικό» χειριστή.

 

Αν επιθυμείτε (εύλογα) να έχετε σε ετοιμότητα έναν υπάλληλο στην εταιρία που να αντικαθιστά τον υπεύθυνο μισθοδοσίας,  τότε παρακαλούμε φροντίστε για την έγκαιρη εκπαίδευσή του είτε από εσάς (εσωτερική εκπαίδευση, εξοικείωση με το πρόγραμμα, τις ερωταπαντήσεις, το manual, το live support, τις δικές σας σημειώσεις κτλ), είτε από εμάς (e- learning μέσω teamviewer, ή δωρεάν εκπαίδευση στον χώρο μας, ή με χρέωση εκπαίδευση στον χώρο σας). Επίσης καλό είναι ο ίδιος υπάλληλος να συμμετέχει στον υπολογισμό της μισθοδοσίας (πχ στο τέλος του μήνα), έστω και δειγματοληπτικά για συγκεκριμένες κινήσεις.

Ακόμα θα πρέπει να τον εξοικειώσετε έστω και στοιχειοδώς με την εταιρία της Anaconda, τα στελέχη της υποστήριξης, την πολιτική της, το αρχείο που

Παρακαλούμε όμως μην το αφήνετε την τελευταία στιγμή, είναι πολύ πιθανό να γίνουν λάθη και μπερδέματα.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Όταν «φορτώνετε» ένα backup στο πρόγραμμα τότε θα πρέπει να προσέχετε για την έκδοσή του. Έχουν τύχει πολλές φορές όπου συνάδελφοι φορτώνουν ένα backup το οποίο έχει παλαιότερη έκδοση από την τρέχουσα του προγράμματος, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λάθη.  

 

Κάθε φορά λοιπόν που «κατεβάζετε» μία νέα έκδοση του προγράμματος, παρακαλούμε να είστε προσεκτικοί στα προηγούμενα back up που είχαν δημιουργηθεί με παλαιότερες εκδόσεις, ώστε να μην «γυρίσει» η εφαρμογή σε παλαιότερη έκδοση.

Επίσης κάθε φορά που κάνετε update και φορτώνετε την νέα έκδοση (είτε από το internet είτε με τα cd που σας στέλνουμε), παρακαλούμε κάντε αμέσως backup ώστε να είναι και αυτό ενήμερο (το backup να είναι στην τελευταία έκδοσή του).

 

 (Η έννοια του backup είναι να έχετε κάπου αποθηκευμένα τα δεδομένα σας ώστε αν συμβεί κάτι να μπορείτε να τα φορτώσετε, έστω και σε προηγούμενη έκδοση -θα μας πάρετε τηλέφωνο να γίνει μετά από εμάς το convert του backup στην τελευταία έκδοση-).

---------------------------------------------------------------------------------


-- Το πρόγραμμα καλό θα είναι να το χειρίζονται συγκεκριμένοι χρήστες. Αν έχει γίνει παρέμβαση στο πρόγραμμα από άλλο άτομο (πχ τεχνικός), θα πρέπει, εφ΄ όσον συντρέξει λόγος, να μπορείτε να έρθετε σε άμεση επικοινωνία με το άτομο αυτό. Δείτε και τις σχετικές ερωταπαντήσεις και στο manual για τον τρόπο "κλειδώματος" των κινήσεων, ώστε να αποφεύγονται ανεπιθύμητες παρεμβάσεις στο πρόγραμμα.

----------------------------------------------------------------------------------

Πολύ προσοχή όταν η εταιρία σας  αλλάζει τον υπάλληλο - χειριστή της μισθοδοσίας, τον άνθρωπο που χειρίζεται το πρόγραμμα.  

Είναι το σημείο όπου μπορεί να γίνουν πολλά λάθη και επίπονα μπερδέματα.

 Είναι πολύ σημαντικό ο νέος υπάλληλος που θα διαχειρίζεται την μισθοδοσία να έχει εκπαιδευτεί επαρκώς και εκτεταμένα από τον αποχωρούντα συνάδελφο, τόσο για το πρόγραμμα όσο και για τις ιδιαιτερότητες και τις συγκεκριμένες συνθήκες της εταιρίας σας.

Θα πρέπει να γνωρίζει ο νέος υπάλληλος τι έχει κάνει ο προηγούμενος, να έχει εικόνα και άποψη.

Είναι δε πολύ σημαντικό να διατηρείτε, όσο γίνεται, επαφές με τον αποχωρούντα υπάλληλο, και να υπάρχει επικοινωνία του αποχωρούντος και του νεοπροσληφθέντος. Αν οι γενικότερες συνθήκες δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο, τότε θα πρέπει ο υπάλληλος να εκπαιδευτεί από εμάς (με τα δωρεαν σεμινάρια στην έδρα της εταιρίας, ή με την On line εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση).

----------------------------------------------------------------------------------

ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:

Πολλές φορές τα κείμενα των συμβάσεων δεν είναι απλογραμμένα με αποτέλεσμα να γίνονται μπερδέματα και παρερμηνείες:


-Να υπάρχουν επιδόματα στην σύμβαση που δεν έχουν εισφορές.
-Να υπάρχουν επιδόματα στην σύμβαση που είχαν εισφορές, και τώρα δεν έχουν.
-Να υπάρχουν επιδόματα στην σύμβαση που δεν υπολογίζονται για τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών.
-Να υπάρχουν επιδόματα στην σύμβαση που φορολογούνται αυτοτελώς και όχι στην κλίμακα με 20%.
-Να υπάρχουν αυξήσεις στην σύμβαση, οι οποίες όμως ισχύουν σε μελλοντικό χρόνο.
-Να υπάρχουν αυξήσεις στην σύμβαση, αλλά μετά στο κείμενο να υπάρχουν εξαιρέσεις από την αύξηση αυτή, ή διαφορετικός τρόπος αυξήσεων για κάποιες επιμέρους κατηγορίες.
-Πολύ προσοχή στις χρονικές αφετηρίες των γεγονότων που αναφέρει το κείμενο της σύμβασης: Από πότε ισχύει η αύξηση, πότε ισχύουν τα αναδρομικά, από πότε θα αλλάξει το επίδομα, και πολλά, πολλά άλλα.
-Πολύ προσοχή στα παρελθοντικά γεγονότα που αναφέρει το κείμενο της σύμβασης. Πολλές φορές το κείμενο ξεκινάει με ιστορική αναδρομή, και στη συνέχεια αναφέρεται στα τωρινά και μελλοντικά γεγονότα, πράγμα που μπερδεύει τον αναγνώστη.
-Προσοχή: Υπάρχουν περιπτώσεις που ενώ το κείμενο της σύμβασης αναφέρει ποσοστά αυξήσεων μετά έχει εξαιρέσεις, και αναφέρει ότι κάποιες άλλες κατηγορίες παίρνουν αυξήσεις υπολογιζόμενες με διαφορετικούς τρόπους.
-Προσοχή στις περιπτώσεις που ενώ αυξάνονται οι αποδοχές του εργαζόμενου, δεν έχουν αναδρομική ισχύ.
- Πολύ προσοχή στην περίπτωση που οι συμβάσεις προβλέπουν αυξήσεις σε δύο διαδοχικές φάσεις μέσα στο έτος, και αυτές οι δύο διαδοχικές φάσεις έχουν ανακοινωθεί από την αρχή του έτους.
-Πολύ προσοχή όταν η σύμβαση προβλέπει ότι ο εργαζόμενος αμοίβεται στα τεκμαρτά, και τα τεκμαρτά αυτά αλλάζουν -2- φορές μέσα στο έτος.

- Ιδιαίτερη προσοχή στην αντιστοίχιση του εργαζόμενου με την κατάλληλη σύμβαση. Υπάρχουν συμβάσεις που μοιάζουν ολόιδιες αλλά δεν είναι. Για παράδειγμα υπάρχει η γενική σύμβαση των Οδηγών όλης της χώρας, των Οδηγών νομού Χανίων, αλλά και των οδηγών Τεχνικών εταιριών (που είναι υποκατηγορία των συμβάσεων στις τεχνικές εταιρίες). Είναι λοιπόν πολύ εύκολο να γίνει το "μπέρδεμα", με αποτέλεσμα να  δοθούν άλλες αποδοχές, άλλες κρατήσεις, φόροι και επιδόματα σύμβασης.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ο χειριστής της μισθοδοσίας θα πρέπει να έχει τις ακόλουθες γενικές δεξιότητες και γνώσεις:

1.Γνώση ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας- πολύ καλή γνώση της ορολογίας, των εργασιακών όρων και μεγάλη άνεση ανάγνωσης της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας (σε επίπεδο γρήγορης ανάγνωσης- άριστη γνώση της δομής της γλώσσας, συντομογραφίες, Ορολογία). Πλήρη ανάλυση και κατανόηση του όρου (με χρήση εξειδικευμένων νομικών λεξικών). Δυστυχώς πολλές φορές όροι δεν ερμηνεύονται "διαισθητικά", ούτε με εικασίες.  

2.Γνώση παρακολούθησης και ερμηνείας των συμβάσεων:  Πολύ προσοχή στην ορολογία τους, τις χρονικές τους αναφορές, πχ από πότε ισχύει η αύξηση, πώς συμπεριφέρεται το κάθε επίδομα, σε ποιά σύμβαση ανήκει ο εργαζόμενος κτλ.

2.Άριστη γνώση πρακτικής αριθμητικής και μεγάλη άνεση με τους αριθμούς (αναλογίες, ποσοστά, διαιρέσεις, απλή και σύνθετη μέθοδος των τριών,  πρωτοβάθμιες εξισώσεις, και πολλά, πολλά άλλα).

4.Πολύ καλή αίσθηση του χρόνου και του ημερολογίου. Το ημερολόγιο είναι ο μόνιμος σύντροφος του υπεύθυνου μισθοδοσίας και είναι ζωτικό να αντιλαμβάνεται πόσες ημέρες δούλεψε ο εργαζόμενος, πότε έλλειψε κτλ ώστε να γίνονται κατανοητοί οι τρόποι υπολογισμού των δώρων, αδειών κτλ.

5.Άριστη γνώση μηχανογραφημένης μισθοδοσίας, εξοικείωση με μισθοδοτικά προγράμματα.

6.  Πολύ καλή γνώση διαχείρισης Ηλεκτρονικών βάσεων νόμων- εργατικών διατάξεων - χρήση Internet. Προτείνεται να δημιουργήσετε στα "Αγαπημένα" σας έναν φάκελο που να αποθηκεύσετε τις σημαντικές σας ιστοσελίδες (www.Anaconda. gr, taxheaven, ΙΚΑ, τα Sites των Επικουρικών σας ταμείων, Naftemporiki κτλ). 

7. Ικανότητα ταχύτατης ανεύρεσης της πληροφορίας που χρειάζεσθε μέσα από το Internet και τα συνδρομητικά περιοδικά.   

---------------------------------------------------------------------------------------

--Αν έχετε να χρησιμοποιήσετε για μεγάλο διάστημα το πρόγραμμα και ξανά ξεκινήσετε να το χρησιμοποιείτε, βεβαιωθείτε πρώτα, και πριν κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, ότι έχετε την σωστή (τελευταία) έκδοση του προγράμματος. Υπάρχει το ενδεχόμενο να έχουν αλλάξει οι φορολογικές κλίμακες, τα τεκμαρτά ή οτιδήποτε άλλο οπότε οι κινήσεις που θα κάνετε δεν θα είναι οι σωστές.

                                                                                                                 

Προσπαθήστε να «κρατάτε τις ερωτήσεις που θέλετε στην υποστήριξη για τα σημαντικά θέματα και τις δύσκολες περιπτώσεις. Η υποστήριξη είναι πάντα πρόθυμη και έτοιμη να σας βοηθήσει σε οποιοδήποτε ερώτημα θέσετε.

Ενδεχομένως όμως να υπάρχει ένα δικό σας εσωτερικό «ψυχολογικό πλαφόν» στον αριθμό των κλήσεων που μας κάνετε.

Αν λοιπόν χρησιμοποιείτε την υποστήριξη για την επίλυση απλών και εύκολων θεμάτων (και κυρίως για τα ερωτήματα που δεν έχουν να κάνουν με το πρόγραμμα αλλά είναι λογιστικής ή νομικής φύσεως, ή που η απάντησή τους βρίσκεται εύκολα από το manual), τότε ενδεχομένως να νιώσετε διστακτικοί να μας καλέσετε αν προκύψει κάποιο σοβαρό και δύσκολα επιλύσιμο θέμα.

Σαφώς και ο βαθμός δυσκολίας του θέματος εξαρτάται από την εμπειρία του χρήστη στο πρόγραμμα, την γνώση του στα εργατικά, από τον βαθμό επίγοντος του ερωτήματος κτλ.

Προτείνεται λοιπόν πολύ καλή μελέτη του  Εγχειριδίου, του Help, των ερωταπαντήσεων στο www.anaconda.gr, η συμμετοχή σας στα δωρεάν σεμινάρια στην έδρα της εταιρίας μας, ή η On line e-learning.

                                                                                                                        

-         Σας παρακαλούμε να είσαστε σαφείς στην επεξήγηση του θέματος στον τεχνικό της υποστήριξης.

 

-         Θα πρέπει να έχετε κάνει μία προεργασία στο θέμα που σας απασχολεί.

                                                                                                                  

Συγκεκριμένα θα προσέχετε πολύ:

 

-         Πότε ξεκίνησε χρονικά το θέμα που αντιμετωπίζετε.

 

-         Αν έχει ξανά συμβεί στο παρελθόν.

 

-         Αν το ίδιο θέμα συμβαίνει  (θα το «δοκιμάσετε») και σε άλλους εργαζόμενους ή εταιρίες ή μόνο σε κάποια συγκεκριμένη μισθοδοτική περίοδο. Τρέξτε μία κίνηση στον επόμενο μήνα να δείτε αν το ίδιο πρόβλημα παρουσιάζεται ξανά, ή για μία μόνο μισθολογική περίοδο.

 

-          Επίσης πολλές φορές συμβαίνει να κάνετε ακριβώς το ίδιο πράγμα σε δύο εργαζόμενος, με ακριβώς τις ίδιες παραμέτρους και να σας δίνει διαφορετικά αποτελέσματα. Αυτό μπορεί να συμβαίνει, και οι διαφορές τους υπάρχουνε, αλλά μπορεί να είναι πολύ δυσδιάκριτες.

-         Αν έγινε κάτι πρόσφατα στον υπολογιστή σας, όπου από εκεί και μετά ξεκίνησε το θέμα: πχ αν «φορτώθηκαν» προγράμματα, αν «κατεβάσατε» κάτι από το Internet, αν χειρίστηκε άλλος τον υπολογιστή κτλ.

 

-          Η ερώτηση θα πρέπει να είναι όσο γίνεται συγκεκριμένη, λεπτομερής και καθορισμένη, κυριολεκτικά «στο μικροσκόπιο». Δώστε στον τεχνικό όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες, ώστε να αρχίσει «νοητικά» να πηγαίνει από το ΟΛΙΚΟ στο ΜΕΡΙΚΟ, να εξειδικεύσει την περίπτωσή σας και να σας λύσει το θέμα στον λιγότερο δυνατό χρόνο. Σαφώς ο τεχνικός θα επιστρατεύσει την εμπειρία του και θα σας βοηθήσει να εστιάσετε το θέμα. Αν όμως δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο τότε το μόνο που μπορεί να κάνει ο τεχνικός είναι να καταφύγει στην εναλλακτική των υποθέσεων – σεναρίων για το τι μπορεί να προηγήθηκε ώστε να δημιουργηθεί το θέμα.  

 

-         Αν θέλετε να δώσετε μία πληροφορία στον τεχνικό και αμφιταλαντεύεστε αν αυτή η επιπλέον πληροφορία θα βοηθήσει ή θα αποπροσανατολίσει τον τεχνικό, παρακαλώ κάντε το, πείτε την πληροφορία. Ο τεχνικός θα σας βοηθήσει και θα αποφανθεί αν τελικά είναι χρηστική για το συγκεκριμένο θέμα ή όχι. Καλύτερα να αποκλείουμε πληροφορίες, παρά να αποκρύπτουμε πληροφορίες.

 

-         --Όσο πιο γενικό είναι το ερώτημα που μας κάνετε τόσο πιο εκτεταμένη θα είναι και η διάρκεια της υποστήριξης.

 

Αν ο έλεγχος που κάνετε στα υπολογιστικά του προγράμματος σας εμφανίζει ελάχιστες αποκλίσεις και ζητήσετε την βοήθεια της τεχνικής υποστήριξης για να σας εξηγήσει αυτή την ελάχιστη απόκλιση, τότε η χρονική διάρκεια της διευκρίνησης  ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ να διαρκέσει αρκετή ώρα.

 

Όσο πιο μικρή η απόκλιση τόσο δυσκολότερη και χρονοβόρα θα είναι η επεξήγησή της.

Όσο μεγαλύτερη η απόκλιση τόσο ευκολότερη και γρήγορη η επεξήγησή της.

 

Πχ αν υπολογίζετε ότι το Δώρο Πάσχα θα πρέπει να είναι 580,50€ και το πρόγραμμα σας δίνει 579€, τότε η επεξήγηση της απόκλισης να διαρκέσει αρκετή ώρα.

Ή αν στο Δώρο Χριστουγέννων  το πρόγραμμα σας δώσει μισθοδοτούμενες ημέρες πχ 24,60 και όχι 25, κτλ.  Ή αν πχ το πρόγραμμα σας έχει υπολογίσει φόρο 872€ και εσείς τον υπολογίζετε στα 870€.

Αν η διαφορά είναι ένα ποσό που ερμηνεύεται εύκολα και «χτυπάει στο μάτι» τότε η υποστήριξη θα διαρκέσει ελάχιστα.

Επίσης πολλές φορές μπορεί  να έχετε μικροδιαφορές από στρογγυλοποιήσεις των πράξεων.   

Σε κάθε περίπτωση νιώστε ελεύθερα να μας πάρετε τηλέφωνο για την οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Παρακαλούμε να είσαστε πολύ προσεκτικοί και να εφαρμόζετε ενεργητική ακρόαση σε αυτά που σας λέει ή σας ζητάει ο τεχνικός να κάνετε. Κάθε ερώτησή του γίνεται για συγκεκριμένο λόγο (για να συνθέσει και να αποσυνθέσει το θέμα όπου χρειαστεί). Είναι λοιπόν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ να προσπαθείτε να ακούτε ουσιαστικά τον τεχνικό.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Σχετικά με τα πεδία του προγράμματος:

 

Υπάρχουν -3- κατηγορίες πεδίων:

 

-         Τα ενεργά πεδία που χρησιμοποιούνται ευρέως

-         Τα πεδία με πιο αραιή χρήση, που αφορούν εξειδικευμένες και συγκεκριμένες περιπτώσεις

-         Πεδία που «κάπου, κάπως, κάποτε» ίσχυε ο νόμος και τώρα είναι αμφίβολο αν ισχύει ή όχι, το πεδίο όμως παραμένει

-         Πεδία που πλέον δεν έχουν καμία εφαρμογή και δεν ισχύουν- «Κατάλοιπα», που απλά είναι θέμα χρόνου να «καθαριστούν, να σβήσουν» από το πρόγραμμα.

 

Με την χρήση του προγράμματος, με την εκπαίδευση και τα εγχειρίδια, θα δείτε ποια είναι τα πεδία που σας αφορούν και θα χρησιμοποιείτε.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Όσο πιο γενικό είναι το ερώτημα που μας κάνετε τόσο πιο εκτεταμένη θα είναι και η διάρκεια της υποστήριξης. Επίσης ο υποστηρικτής – τεχνικός  σας θα αποφανθεί αν εν τέλει πρόκειται για θέμα υποστήριξης ή αν πρόκειται για την γενική εκπαίδευσή σας.  Για παράδειγμα, η ερώτηση «Πώς ανοίγουμε έναν ωρομίσθιο» είναι γενική, και παραπέμπει περισσότερο σε έννοια εκπαίδευσης παρά σε τεχνική υποστήριξη, όπου καλείται να λύσει ένα πολύ συγκεκριμένο ερώτημα. Μία ερώτηση όπως «Πώς περνάω μία ασθένεια μιρκότερη των -3- ημερών» είναι πολύ πιο συγκεκριμένη, και εντάσσεται στο πλαίσιο της υποστήριξης. Αν λοιπόν πρόκειται για εκπαίδευση, τότε θα σας κατευθύνει ανάλογα ο τεχνικός.  

----------------------------------------------------------------------------------------